Co dělat když
Co dělat, když se nastěhujete do domu?
Při nastěhování nahlašte pobyt svůj a svých rodinných příslušníků (vztahuje se i na podnájemníky) technikovi samosprávy. Zde nahlašte také případnou změnu počtu osob trvale obývajících byt. Seznamte se s Domovním řádem.
- Pro zapsání do seznamu bydlících kontaktujte technika samosprávy.
- Pro zajištění jmenovek na zvonky a schránky kontaktujte technika samosprávy.
Co je třeba udělat, když pronajímám byt?
Nahlašte jméno a kontakt nájemce technikovi samosprávy. Jedná-li se o družstevní byt, je třeba pronajímání bytu projednat se SBD LIAZ a zaplatit příslušný poplatek (členská evidence SBD LIAZ). V případě, že se jedná o pronájem bytu v osobním vlastnictví, je třeba tuto skutečnost rovněž ohlásit na SBD LIAZ.
Co udělat, když plánuji rekonstrukci bytu?
Připravte a předejte technikovi samosprávy oznámení, v němž bude uveden termín zahájení rekonstrukce, délka trvání, číslo bytu a číslo poschodí. Oznámení bude vyvěšeno ve vývěsce u hlavního vchodu. Seznamte se se zásadami pro rekonstrukce v Domovním řádu (povolené časy). Při stavebních úpravách je třeba písemně požádat o povolení SBD LIAZ. Formulář žádosti o povolení stavebních úprav je k dispozici na webu SBD LIAZ - dokumenty.
Provádění stavebních úprav a jiných podstatných změn bytu a společných částí domu je bez souhlasu družstva zakázáno, a to i v případě úprav na vlastní náklady (Stanovy SBD LIAZ, čl. 37).
Jak se platí poplatek za odpady a kde nahlásit počet osob?
Poplatek za odpady (sběr, svoz a vyúčtování komunálního odpadu) zprostředkovává SBD LIAZ. Výše poplatku je vypočítána dle evidence trvale hlášených osob užívajících byt v příslušném období. Platný počet osob pro tento účel je evidován SBD LIAZ (členská evidence). Další informace související s odpadem obdržíte tamtéž (viz SBD Liaz-kontakty).
Kam s odpadem?
Evidovaným obyvatelům domu jsou k dispozici dvě popelnice. Využijte také popelnic vyčleněných na tříděný odpad. Je zakázáno odkládat odpad nebo starý nábytek, oblečení, aj. ve společných prostorách domu (sklepy, chodby, apod.) Podmínky upravuje Vyhláška o nakládání s odpady.
Jak mohu využít mandl v domě?
V suterénu je možno využít mandlu a sušáren. Klíče si můžete zapůjčit u technika samosprávy. Poplatek za použití mandlu činí 5.- Kč/ 1 kWh. Je nutno provést záznam - zapsat hodnoty zahájení a ukončení mandlování dle elektrických hodin a vypočítat výši poplatku. Informace podá technik samosprávy.
Jak se zachovat při nepředvídaných situacích v domě?
Poruchy a závady, narušování Domovního řádu v domě oznamte technikovi samosprávy. V případě konfliktních situací komunikujte se sousedy, snažte se vyřešit problém. Výskyt podezřelých osob a cizích lidí v domě, rušení nočního klidu, zjištění trestného činu řešte voláním Policie ČR (tel. 158). Přečtěte si návod, Jak a kdy volat Policii.
Dům není místo volně přístupné veřejnosti.
Vstup do domu a pohyb osob za účelem nasmlouvaných oprav a odstranění havárií musí být předem projednán se zástupci SBD LIAZ a zástupcem samosprávy. Výskyt a pohyb zástupců smluvních firem musí být pouze s vědomím technika nebo údržbáře samosprávy. Pohyb cizích osob v domě lze ověřit na telefonu SBD Liaz 483 519 304.
Jak postupovat při rušení nočního klidu?
Pro všechny obyvatele platí povinnost dodržování nočního klidu v době mezi 22.00 a 6.00 hodinou.
V případě porušování nočního klidu hlukem nebo vibracemi lze přivolat městskou policii, případně státní policii. Požádejte policisty vždy na místě o zdokumentování situace. Policisté mají možnost udělit na místě rušiteli klidu pokutu do výše 1000 Kč, případně předat věc do správního řízení (pokuta potom může vyšplhat do výše několika tisíc Kč).
- Snažte se zjistit, odkud rušení vychází,
- vysvětlete sousedovi, co/kdy vás ruší.
- Bude-li rušení pokračovat, přivolejte městskou policii (156). Viz návod Jak volat policii.
- Komunikujte s dalšími nejbližšími sousedy, zda pozorují stejný problém. Zdokumentujte situaci.
- V případě potřeby se obraťte na výbor samosprávy.
Dodržování nočního klidu stanoví Zákon o ochraně veřejného zdraví č. 258/2000 Sb., § 34 a Obecně závazná vyhláška statutárního města Jablonec nad Nisou č. 7/2016 o ochraně nočního klidu.
Kam se obrátit při poruchách nebo nehodách?
Porucha výtahu
Pokud zjistíte, že je výtah mimo provoz, oznamte to nejdříve technikovi nebo údržbářovi samosprávy. V naléhavém případě využijte havarijní službu servisního střediska, modrá linka - dispečink Výtahy Pardubice, a.s.: 844 22 44 22. Servisní linka - centrála Pardubice: 466 613 331. Pokud se nacházíte uvnitř zaseknutého výtahu, použijte SOS tlačítko. Dlouhým stiskem kontaktujete havarijní službu.
Běžné provozní záležitosti
- Nesvítí světlo na chodbě - kontaktujte údržbáře.
- Praskne topení - kontaktujte technika.
- Vytopený byt - kontaktujte technika.
- Zatékání - kontaktujte technika.
- Nefunguje zvonek - kontaktujte technika.
- Nefunguje televize - kontaktujte technika.
- Rozbité vybavení ve společných prostorách (hydranty, schránky, okna, dveře, zábradlí, malba, apod.) - kontaktujte technika.
- Odložený nábytek, odpad nebo nepořádek ve společných prostorách - kontaktujte technika.
V případě nedostupnosti technika nebo údržbáře samosprávy, kontaktujte v naléhavém případě SBD LIAZ (technické odd., pan Hlubuček, tel.: 483 519 303), případně havarijní službu SBD LIAZ: 483 519 111. Potřebné kontakty naleznete ve vývěsce u hlavního vchodu.
Důležitá telefonní čísla
- Pohotovostní služba elektrárny ČEZ: 840 850 860
- Pohotovostní služba plynárny RWE: 1239
- Pohotovostní služba vodárny SčVK: 840 111 111
- Pohotovostní služba výtahy Pardubice: 844 224 422
- Havarijní služba SBD LIAZ: 483 519 111
(slouží pouze k řešení mimořádných událostí na objektech, v pracovní době na recepci SBD LIAZ, mimo pracovní dobu je zde záznamník s nahraným odkazem na mobilní telefon právě sloužícího technika) - Osoba odborně způsobilá PO a BOZP: 603 727 471
Náměty na zlepšení, podněty na úpravy v domě, apod.
Vaše náměty, návrhy a podněty na provoz a údržbu domu předejte technikovi samosprávy osobně nebo písemně vložením do schránky technika. Využijte i možnost zaslání podnětu Výboru samosprávy emailem: navrsku4@email.cz.
Podněty na odstranění nepořádku, rizik a závad v okolí domu
Upozornění, tip nebo podnět na řešení nedostatků či nepořádku v okolí domu (na veřejném prostranství) můžete zaslat jabloneckému magistrátu prostřednictvím jeho aplikace nebo webu. Jednoduše a účinně.
- Přečtěte si více o Aplikaci Lepší Jablonec
Chcete dostávat důležité informace emailem?
Důležitá upozornění, výzvy a aktuální informace týkající se provozu domu naleznete vždy na domovní nástěnce i na tomto webu. Další možností je dostávat důležité informace emailem.
Objednejte si zasílání informací emailem. Jak na to?
- Pro objednání napište email:
- Do předmětu emailu napište: Informace emailem
- Odešlete email na adresu: navrsku4@email.cz
Vaše údaje nebudou poskytnuty třetím osobám. Zasílána Vám budou pouze sdělení organizačního, technického a informativního charakteru týkající se provozu domu a společného soužití.
Zpět na předchozí stránku